Greetings we use in our day-to-day conversation with clients, leaves a good impression on clients. While speaking with Japanese client we can use different-different greetings with client to begin the conversation.
Beginning your conversation with these simple yet effective greetings, can leaves a good impression on listener.
取引―とりひきーDealing, Transaction
個人―こじんーIndividual
先日―せんじつーThe other day, Few days ago
過去―かこーThe Past, The Previous
節―せつーSeason, Period
相手
|
挨拶
|
取引がある会社の人
Client from the other company
|
「いつもお世話になっております。」
「いつもお世話様でございます。」
|
昨日会った人
Client you met yesterday
|
「昨日はありがとうございます。」
|
問い合わせや個人客
General contact / Individual contact
|
「お電話ありがとうございます。」
|
先日会った人
Client you met few days ago
|
「先日はありがとうございました。」
|
久しぶりに話す人
Client you met long time ago
|
「ごぶさたしております。」
|
過去にあった人
Client you met in the past
|
「その節はありがとうございます。」
|
社内の人
Colleague
|
「おつかれさまでした。」
|
Beginning your conversation with these simple yet effective greetings, can leaves a good impression on listener.
Words
取引―とりひきーDealing, Transaction
個人―こじんーIndividual
先日―せんじつーThe other day, Few days ago
過去―かこーThe Past, The Previous
節―せつーSeason, Period
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.